|
|
Wyjaśnienie
Państwowej Komisji Wyborczej w sprawie spisu osób uprawnionych do
udziału w referendum w domach studenckich
Państwowa Komisja Wyborcza informuje, że zgodnie
z art. 9 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym
(Dz. U. Nr 57, poz. 507) spis osób uprawnionych do udziału w referendum
w domach studenckich sporządzany jest przez gminę na podstawie wykazu
osób, które będą przebywać w domach studenckich w dniu referendum.
Omawiany wykaz rektorzy szkół wyższych przekazują do urzędu gminy
najpóˇniej w 10 dniu przed dniem referendum (art. 9 ust. 5).
Wykaz ten obejmuje wszystkie osoby, które powiadomiły
rektora lub osobę przez niego upoważnioną o zamiarze przebywania w
domu studenckim w dniu 7 lub 8 czerwca br. lub w obu tych dniach i
wyraziły życzenie umieszczenia ich w spisie osób uprawnionych do udziału
w referendum w obwodzie utworzonym w domu studenckim.
Przyjmując tego rodzaju zawiadomienia należy informować,
że nazwiska osób ujętych w spisie osób uprawnionych do udziału w referendum
w obwodzie utworzonym w domu studenckim zostaną z urzędu wykreślone
ze spisów sporządzanych w miejscu ich stałego zamieszkiwania.
Wykaz przekazywany przez rektora do urzędu gminy
powinien obejmować dane umieszczane w spisie: nazwisko i imiona, imię
ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL i adres stałego zamieszkania.
Wynika to z art. 17 ust. 4 i art. 11 ust. 4 Ordynacji wyborczej do
Sejmu RP i do Senatu RP w związku z art. 9 ust. 7 ustawy o referendum
ogólnokrajowym. W wykazie nie podaje się miejsca zameldowania na pobyt
czasowy osób zainteresowanych umieszczeniem ich w spisie sporządzanym
dla obwodu utworzonego w domu studenckim. |